یزدفردا: امام جمعه بهاباد با بیان این که آموزش و پرورش از مهمترین عناصر تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، گفت: پیشرفت و توسعه امروز کشور حاصل تلاش و زحمات گسترده فرهنگیان در ترویج علم و اخلاق در سطح جامعه است.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام «علی اکبر ابراهیمی بشکانی» در مراسم جشن سپاس معلم در بهاباد که با حضور مسئولان، فرهنگیان، معلمان و پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش بهاباد در اردوگاه دانش‌آموزی صادق آباد این شهرستان برگزار شد، در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام و منزلت معلم، گفت: تکریم و تجلیل از معلمان عزیز وظیفه همه آحاد جامعه است چرا که همه ما در توفیقاتی که در زندگی بدان دست می‌یابیم به نوعی مرهون زحمات معلمین‌مان هستیم.

وی بیان کرد: معلم و استاد کسانی هستند که نسلی از دانشمندان فیلسوفان و اندیشمندان را تربیت می‌کنند و وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده را بر عهده دارند.

«علیرضا قطب الدینی» مدیر آموزش و پرورش بهاباد هم در سخنانی سالروز شهادت فیلسوف علامه واستاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و هفته مقام و منزلت معلم را به معلمین، فرهنگیان و پیشکسوتان تعلیم و تربیت تبریک گفت و افزود: جایگاه معلمی بسیار رفیع است به گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص) فرمودند معلم در روز قیامت به تنهایی به مانند یک امت مبعوث شده و فضیلت‌های یک امت را در کارنامه‌اش ثبت می‌کنند.

وی با اشاره به آیات قرآنی، اظهار کرد: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

قطب الدینی در ادامه به بیان گزارش عملکرد اداره آموزش و پرورش بهاباد در خصوص مشکلات این اداره پرداخت.

در پایان این مراسم به پاس زحمات معلمین از تعدادی از آنها با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا